Τουρκία: Παρουσίασαν χάρτη με το μισό Αιγαίο δικό τους – ΥΠΕΞ: «Θέτετε σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές»

27 mins read
blank

Αμετανόητη η Τουρκία συνεχίζει να προκαλεί και να φτάνει στα άκρα, παρουσιάζοντας αυτή την φορά χάρτη που κόβει το Αιγαίο στη μέση.

«Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο», τονίζει σε ανακοίνωσή του το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών συμπληρώνοντας ότι οι τουρκικές ενέργειες «θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Η αντίδραση του ΥΠΕΞ έρχεται λίγες μόνον ώρες μετά την δημοσιοποίηση ενός νέου χάρτη, με τον οποίο η Άγκυρα διευρύνει την ήδη παράνομα σημανθείσα ως δικής της περιοχή έρευνας και διάσωσης.

Η προστεθείσα περιοχή φαίνεται με το μοβ χρώμα στον χάρτη


Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, το «Oruc Reis, πλησιάζει όλο και εγγύτερα στο Καστελλόριζο. Τον επίμαχο χάρτη ανήρτησε ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, συνοδεύοντάς τον με το εξής μήνυμα:

«Χαιρετίσματα στο Φατίχ, στο Γιαβούζ και στο Κανουνί. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία. Καλορίζικο το νέο σχέδιο έρευνας και διάσωσης».

Αναλυτικά η απάντηση του ΥΠΕΞ:

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο  Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint  Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

Γεωργιάδης: «Στο τέλος η Ευρώπη θα φτάσει σε κυρώσεις»

Για τις νέες τουρκικές προκλήσεις μετά τις εξαγγελίες Ερντογάν και την ανάρτηση χάρτη με τον οποίο η Άγκυρα διεκδικεί το μισό Αιγαίο, μίλησε στον ΣΚΑΪ και τον Γιώργο Αυτιά ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης.

«Είναι προφανές ότι ο Ερντογάν και η Τουρκία είναι ανεξέλεγκτοι», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης λέγοντας πως «όσα κάνει η Τουρκία είναι ανεύθυνα. Ο Ερντογάν έχει χάσει το νου του και τη λογική του.»

Όπως εξήγησε, το σημαντικό για την Ελλάδα είναι ότι έχει αναγάγει το ζήτημα αυτό σε Ευρωτουρκικό και όχι μόνο Ελληνοτουρκικό.

Η Ευρώπη έχει καταλάβει ότι αυτό είναι πρόκληση προς εκείνη. «Η Ευρώπη είναι ένα αργό καράβι και αργεί να στρίψει, αλλά έχει αρχίσει να στρίβει», είπε ο υπουργός.

Τέλος, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι ακόμα και οι μεγάλοι υποστηρικτές της Τουρκίας, λόγω των συμφερόντων τους, έχουν βάλει όριο τη Σύνοδο του Δεκεμβρίου: «Στο τέλος η Ευρώπη θα φτάσει σε κυρώσεις.»

Facebook Comments